- A Novel Potential Line Strategy for Autonomous Vehicle Control in Lane-Free Traffic. 2023 IEEE 26th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), IEEE, 2023 mehr…
- Modeling Vehicle Flocking in Lane-Free Automated Traffic. Transportation Research Record 0 (0), 2023, - mehr…
- Increasing the Capacity of a Lane-Free Beltway for Connected and Automated Vehicles Using Potential Lines. 102nd Annual Meeting Transportation Research Board, 2023 mehr…
- Driving Strategy for Vehicles in Lane-Free Traffic Environment Based on Deep Deterministic Policy Gradient and Artificial Forces. IFAC-PapersOnLine 55 (14), 2022, 14-21 mehr…
- Multi-Task Vehicle Platoon Control: A Deep Deterministic Policy Gradient Approach. Future Transportation 2 (4), 2022, 1028-1046 mehr…
- A two-layer approach for vehicular flocking in lane-free environment. 11th Triennal Symposium on Transportation Analysis (TRISTAN), 2022 mehr…
- Lane-Free Traffic: History and State of the Art. 2022 IEEE 25th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), IEEE, 2022 mehr…
- On the Technical Feasibility of Vehicle to Vehicle Charging for Electric Vehicles via Platooning on Freeways. 2022 European Control Conference (ECC), IEEE, 2022 mehr…
- Effects of Different Shares of Electric Vehicles in Cities on Global CO2 Emissions: A Microsimulation-Based Analysis. 2021 IEEE International Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC), IEEE, 2021 mehr…
- State estimation in urban traffic networks: A two-layer approach. Transportation Research Part C: Emerging Technologies 115, 2020, 102616 mehr…
- An Independent Trajectory Advisory System in a Mixed-Traffic Condition: A Reinforcement Learning-Based Approach. IFAC-PapersOnLine 53 (2), 2020, 15667-15673 mehr…
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- Network Fundamental Diagram Based Routing of Vehicle Fleets in Dynamic Traffic Simulations. 2020 IEEE 23rd Intelligent Transportation Systems Conference, 2020 mehr…
- Intersection SPaT Estimation by means of Single-Source Connected Vehicle Data. Transportation Research Board 99th Annual Meeting, 2020 mehr…
- Plug-in Electric Vehicle Optimization and Management Charging in a Smart Parking Lot. 2019 IEEE Texas Power and Energy Conference (TPEC), IEEE, 2019 mehr…
- Connected Vehicles Are Now Abolishing the Conventional Traffic Measuring Tools. 2019 6th International Conference on Control, Instrumentation and Automation (ICCIA), IEEE, 2019 mehr…
- A data fusion approach for real-time traffic state estimation in urban signalized links. Transportation Research Part C: Emerging Technologies 92, 2018, 525-548 mehr…
- Fault detection in Kerman combined cycle power plant boilers by means of support vector machine classifier algorithms and PCA. The 3rd International Conference on Control, Instrumentation, and Automation, IEEE, 2013 mehr…
- Binary particle swarm optimization: challenges and new solutions. CSI J Comput Sci Eng, 2008 mehr…
Dr.-Ing. Majid Rostami Shahrbabaki
Dr. Ph.D. Majid Rostami Shahrbabaki
- Tel.:
- Raum: 0507.02.739
- majid.rostami@tum.de
Wissenschaftliche Laufbahn
Majid Rostami erhielt 2008 den Master-Abschluss in Elektrotechnik mit Schwerpunkt Regelungstechnik von der Shahid Bahonar Universität Kerman und 2018 den Doktortitel von der Universität Shiraz. Mit einem Hintergrund in der Steuerungstechnik hat er in verschiedenen Branchen gearbeitet. Seit 2020 ist er als Postdoktorand an der Technischen Universität München tätig. In den Jahren 2016-2017 und 2021 war Dr. Rostami Gastwissenschaftler an der Technischen Universität Kreta. Von 2019 bis 2020 war er Postdoktorand an der Universität der Bundeswehr München. Im Jahr 2023 erhielt er ein Stipendium der Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) für einen kurzfristigen Forschungsaufenthalt an der Universität Kyoto. Seine Forschungsschwerpunkte sind automatische Steuerung und Verkehrsflussmodellierung, insbesondere die Anwendung von vernetzten und automatisierten Fahrzeugen in intelligenten Verkehrssystemen. Dr. Rostami hat auch als Gastredakteur für die Zeitschrift Frontiers in Future Transportation gearbeitet.
Wichtigste Auszeichnung
2023 D. Grant Mickel Award for the paper “Modelling Vehicle Flocking in Lane-Free Automated Traffic” as the best paper in the area of operations and maintenance of the Annual Meeting of the Transportation Research Board, National Academy of Sciences, Engineering, and Medicine.
Themenschwerpunkte
- Automatische Steuerung
- Künstliche Intelligenz
- Verkehrsmodellierung und -schätzung
Curriculum Vitae
Berufserfahrung | |
seit 2020 | Technische Universität München Lehrstuhl für Verkehrstechnik Wissenschaftlicher Mitarbeiter |
2019 - 2020 | Universität der Bundeswehr München Lehrstuhl für Verkehrstechnik Wissenschaftlicher Mitarbeiter |
2009 - 2019 | Kombikraftwerk Kerman Steuerungstechniker |
2008 - 2009 | Barez Industriegruppe Elektrotechniker |
Ausbildung | |
2018 | Promotion in Regelungstechnik Shiraz Universität |
2008 | M.Sc. in Regelungstechnik Shahid-Bahonar-Universität Kerman |
2006 | B.Sc. in Elektrotechnik Shahid-Bahonar-Universität Kerman |