Dipl.-Phys. Vinicius Berger

Kontakt:

Technische Universität München
TUM School of Engineering and Design
Lehrstuhl für Nachhaltige Mobile Antriebssysteme

Schragenhofstr. 31
80992 München

Veröffentlichungen

2022

  • Dworschak, P.; Berger, V.; Härtl, M; Wachtmeister, G.: Oxymethylene Ethers: Evaluating the Optimum Fuel Composition from an Engine Standpoint with Respect to Emissions and Combustion Performance. SAE International Journal of Fuels and Lubricants 15 (2), 2022 mehr…

2020

  • Dworschak, P., Berger, V., Härtl, M., Wachtmeister, G.: Neat Oxymethylene Ethers: Combustion Performance and Emissions of OME2, OME3, OME4 and OME5 in a Single-Cylinder Diesel Engine. SAE Technical Paper 2020-01-0805, 2020, - mehr…
  • Dworschak, P.; Berger, V.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.: Particle Size Distribution Measurements of Neat and Water-Emulsified Oxymethylene Ethers in a Heavy-Duty Diesel Engine. SAE Int. J. Fuels Lubr. 13, 2020, 187-203 mehr…

2019

  • Härtl, M.; Stadler, A.; Blochum, S.; Pélerin, D.; Maier, Th.; Berger, V.; Wachtmeister, G.; Seidenspinner, Ph.; Wilharm, Th.; Jacob, E.: DMC+ als partikelfreier und potenziell nachhaltiger Kraftstoff für DI Ottomotoren. In: Zukünftige Kraftstoffe. Energiewende des Transports als ein weltweites Klimaziel. . Springer, 2019 mehr…
  • Koch, D., Berger, V., Bittel, A., Gschwandtner, M., Wachtmeister, G., Chiodi, M., Kächele, A., Bargende, M., Wichelhaus, D.: Investigation of an Innovative Combustion Process for High-Performance Engines and Its Impact on Emissions. SAE 2019 Powertrains, Fuels & Lubricants Meeting, SAE International, 2019 SAE Technical Paper mehr…

2018

  • Härtl, M.; Stadler, A.; Blochum, S.; Pélerin, D.; Maier, Th.; Berger, V.; Wachtmeister, G.; Seidenspinner, Ph.; Wilharm, Th.; Jacob, E.;: DMC+ as Particulate Free and Potentially Sustainable Fuel for DI SI Engines. 39. Internationales Wiener Motorensymposium (Fortschritt-Berichte VDI Reihe 12, Nr. 807), 2018, 202-229 mehr…