Dr.-Ing. Dominik Pélerin

Kontakt:

Technische Universität München
TUM School of Engineering and Design
Lehrstuhl für Nachhaltige Mobile Antriebssysteme

Schragenhofstr. 31
80992 München

Veröffentlichungen

2023

  • Gaukel, K.; Pélerin, D.; Dworschak, P.; Haertl, M.; Jaensch, M.: Numerical Validation and Optical Study of Injection of Different Oxymethylene Ether Fuels for Heavy-Duty Application. SAE International Journal of Fuels and Lubricants, 2023 mehr…

2020

  • Pélerin, D.; Gaukel, K.; Härtl, M.; Jacob, E.; Wachtmeister, G.: Potentials to simplify the engine system using the alternative diesel fuels oxymethylene ether OME1 and OME3−6 on a heavy-duty engine. Fuel 259, 2020, 116231 mehr…
  • Pélerin, D.; Gaukel, K.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.: Nitrogen Oxide Reduction Potentials Using Dimethyl Ether and Oxymethylene Ether in a Heavy-Duty Diesel Engine. SAE Technical Paper Series, SAE International, 2020 mehr…

2019

  • Held, M.; Tönges, Y.; Pélerin, D.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.; Burger, J.: On the energetic efficiency of producing polyoxymethylene dimethyl ethers from CO2 using electrical energy. Energy & Environmental Science, 2019 mehr…
  • Härtl, M.; Pélerin, D.; Gaukel, K.; Dworschak, P.; Wachtmeister, G.: OME als Reinstoff: Emissionsreduktion bei Dieselmotoren durch sauerstoffhaltige synthetische Kraftstoffe. In: Zukünftige Kraftstoffe. Energiewende des Transports als ein weltweites Klimaziel. . Springer, 2019 mehr…
  • Härtl, M.; Stadler, A.; Blochum, S.; Pélerin, D.; Maier, Th.; Berger, V.; Wachtmeister, G.; Seidenspinner, Ph.; Wilharm, Th.; Jacob, E.: DMC+ als partikelfreier und potenziell nachhaltiger Kraftstoff für DI Ottomotoren. In: Zukünftige Kraftstoffe. Energiewende des Transports als ein weltweites Klimaziel. . Springer, 2019 mehr…
  • Willems, W.; Herudek, C.; Weber, J.; Herrmann, O. E.; Pannwitz, M.; Lautrich, G.; Tietze, T.; Gaukel, K.; Gelner, A.; Pélerin, D.; Härtl, M.; Zubel, M.; Ottenwälder, T.; Lehrheuer, B.: XME-Diesel – Final Report. Autumn Conference of the Forschungsvereinigung Verbrennungskraftmaschinen, 2019 mehr…
  • Willems, W.; Weber, J.; Herrmann, O.; Pannwitz, M.; Lautrich, G.; Tietze, T.; Gaukel, K.; Gelner, A.; Pélerin, D.; Zubel, M.; Ottenwälder, T.; Lehrheuer, B.: DME/OME1 -Nachhaltige Kraftstoffe für den selbstzündenden Verbrennungsmotor für Pkw und Nutzfahrzeuganwendungen. 40. Internationales Wiener Motorensymposium, 2019 mehr…

2018

  • Härtl, M.; Pélerin, D.; Dworschak, P.; Maier, Th.; Stadler, A.; Blochum, S.; Gaukel, K.; Jacob, E.; Wachtmeister, G.;: Potential of the Sustainable C1-Fuels OME, DMC, and MeFo for Particulate Free Combustion in DI and SI Engines. 5th International Engine Congress Baden-Baden, 2018 mehr…
  • Härtl, M.; Pélerin, D.; Dworschak, P.; Stadler, A.; Blochum, S.; Gaukel, K.; Wachtmeister, G.;: Methanol Based PtL Fuels for Particulate Free Combustion in DI and SI Engines. Perspectives on Power-to-Liquids and Power-to-Chemicals 2018, 2018 mehr…
  • Härtl, M.; Pélerin, D.; Dworschak, P.; Stadler, A.; Wachtmeister, G.;: Combustion and Emissions of synthetic C1-Fuels for DI and SI Engines. Engine 2018, 2018 mehr…
  • Härtl, M.; Pélerin, D.; Gaukel, K.; Wachtmeister, G.: Emissionsreduktion durch sauerstoffhaltige synthetische Kraftstoffe. Schiffbautechnische Gesellschaft, Jahreshauptversammlung, 2018 mehr…
  • Härtl, M.; Pélerin, D.; Wachtmeister, G.;: Modern Fuels for Future Internal Combustion Engines. Society with Automobiles, Robotics, and AI, 2018UTokyo -TUM Workshop for Excellence, Diversity, and Mobility mehr…
  • Härtl, M.; Stadler, A.; Blochum, S.; Pélerin, D.; Maier, Th.; Berger, V.; Wachtmeister, G.; Seidenspinner, Ph.; Wilharm, Th.; Jacob, E.;: DMC+ as Particulate Free and Potentially Sustainable Fuel for DI SI Engines. 39. Internationales Wiener Motorensymposium (Fortschritt-Berichte VDI Reihe 12, Nr. 807), 2018, 202-229 mehr…
  • Jacob, E.; Stark, M.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.: C1-Oxygenate als zukünftige Kraftstoffe. 11. Tagung Einspritzung und Kraftstoffe 2018, 2018, 17-56 mehr…

2017

  • Härtl, M.; Gaukel, K.; Pélerin, D.; Wachtmeister, G.; Jacob, E.: Oxymethylenether als potenziell CO2-neutraler Kraftstoff für saubere Dieselmotoren Teil 1: Motorenuntersuchungen. Motortechnische Zeitschrift (MTZ) 78 (2), 2017, 52-59 mehr…
  • Härtl, M.; Pélerin, D.; Gaukel, K.; Wachtmeister, G.: Oxymethylene Ether (OME) as a Sustainable Fuel for CI Engines and its Potential for Sub-Zero Emissions - Latest Results of TUM Fuel Research. 5th TMFB International Conference, 2017 mehr…
  • Pélerin, D.; Gaukel, K.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.: Recent results of the sootless diesel fuel oxymethylene ether. 4. Internationaler Motorenkongress, 2017, 439-456 mehr…
  • Pélerin, D.; Gaukel, K.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.: Simplifying of the Fuel Injection System and lowest Emissions with the alternative Diesel Fuel Oxymethylene Ether. 16th Conference „The Working Process of the Internal Combustion Engine“, 2017 mehr…
  • Pélerin, D.; Gaukel, K.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.; Weber, J.; Zubel M.; Ottenwälder, T.; Heuser; Pischinger, S.; Willems, W.: Zwischenbericht XME-Diesel: Bio-)Methylether als alternative Kraftstoffe in bivalenten Diesel Brennverfahren. FVV Herbsttagung, 2017, 26 mehr…
  • Wachtmeister, G.; Härtl, M.; Pélerin, D.;: Der Weg zum nachhaltigen Kraftstoff für den emissionsfreien Motor. DECHEMA Infotag "Oxymethylenether", 2017 mehr…

2016

  • Gaukel, K.; Pélerin, D.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.; Burger, J.; Maus, W.; Jacob, E.: Der Kraftstoff OME2: Ein Beispiel für den Weg zu emissionsneutralen Fahrzeugen mit Verbrennungsmotor. 37. Internationales Wiener Motorensymposium, 2016 mehr…
  • Härtl, M.; Pélerin, D.; Gaukel, K.; Wachtmeister, G.; Sauer, J.; Arnold, U.; Lautenschütz, L.; Oestreich, D.; Haltenort, Ph.; Burger, J.; Schmitz, N.; Hasse, H.: Oxymethylene Dimethyl Ethers (OMEs): alternative diesel fuels for low-emission combustion. ProcessNet-Jahrestagung, 2016 mehr…
  • Münz, M.; Feiling, A.; Beidl, Ch.; Härtl, M.; Pélerin, D.; Wachtmeister, G.: Oxymethylene ether (OME1) as a synthetic low-emission fuel for DI diesel engines. 3. Internationaler Motorenkongress, 2016, 537-553 mehr…