Dr.-Ing. Andreas Stadler

Kontakt:

Technische Universität München
TUM School of Engineering and Design
Lehrstuhl für Nachhaltige Mobile Antriebssysteme

Schragenhofstr. 31
80992 München

Veröffentlichungen

2021

  • Mühlthaler, M.; Blochum, S.; Stadler, A.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.; Miyamoto, A.; Sauerland, Henning: Optical Investigations of an Oxygenated Alternative Fuel in a Single Cylinder DISI Light Vehicle Gasoline Engine. SAE International, 2021 mehr…

2020

  • Stadler, A.; Sauerland, H.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.: The Potential of Gasoline Fueled Pre Chamber Ignition Combined with Elevated Compression Ratio. SAE International, 2020 mehr…

2019

  • Härtl, M.; Stadler, A.; Blochum, S.; Pélerin, D.; Maier, Th.; Berger, V.; Wachtmeister, G.; Seidenspinner, Ph.; Wilharm, Th.; Jacob, E.: DMC+ als partikelfreier und potenziell nachhaltiger Kraftstoff für DI Ottomotoren. In: Zukünftige Kraftstoffe. Energiewende des Transports als ein weltweites Klimaziel. . Springer, 2019 mehr…
  • Stadler, A.; Brunner, R.; Wachtmeister, G.; Sauerland, H.: Experimentelle Untersuchungen zur Benzin-Hochdruckeinspritzung bis 800 bar für verschiedene Brennverfahren. MTZ - Motortechnische Zeitschrift 80 (3), 2019, 54--59 mehr…
  • Stadler, A.; Wessoly, M.; Blochum, S.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.: Gasoline Fueled Pre-Chamber Ignition System for a Light-Duty Passenger Car Engine with Extended Lean Limit. SAE International Journal of Engines 12 (3), 2019, 323--339 mehr…

2018

  • Härtl, M.; Pélerin, D.; Dworschak, P.; Maier, Th.; Stadler, A.; Blochum, S.; Gaukel, K.; Jacob, E.; Wachtmeister, G.;: Potential of the Sustainable C1-Fuels OME, DMC, and MeFo for Particulate Free Combustion in DI and SI Engines. 5th International Engine Congress Baden-Baden, 2018 mehr…
  • Härtl, M.; Pélerin, D.; Dworschak, P.; Stadler, A.; Blochum, S.; Gaukel, K.; Wachtmeister, G.;: Methanol Based PtL Fuels for Particulate Free Combustion in DI and SI Engines. Perspectives on Power-to-Liquids and Power-to-Chemicals 2018, 2018 mehr…
  • Härtl, M.; Pélerin, D.; Dworschak, P.; Stadler, A.; Wachtmeister, G.;: Combustion and Emissions of synthetic C1-Fuels for DI and SI Engines. Engine 2018, 2018 mehr…
  • Härtl, M.; Stadler, A.; Blochum, S.; Pélerin, D.; Maier, Th.; Berger, V.; Wachtmeister, G.; Seidenspinner, Ph.; Wilharm, Th.; Jacob, E.;: DMC+ as Particulate Free and Potentially Sustainable Fuel for DI SI Engines. 39. Internationales Wiener Motorensymposium (Fortschritt-Berichte VDI Reihe 12, Nr. 807), 2018, 202-229 mehr…
  • Peer, J.; Stadler, A.; Zimmer, T.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.Sauerland, H.: A Novel Approach towards Stable and Low Emission Stratified Lean Combustion Employing Two Solenoid Multi-Hole Direct Injectors. SAE International Journal of Engines 11 (2), 2018 mehr…
  • Stadler, A.; Brunner R.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.; Sauerland, H.: Experimental Investigations on High Pressure Gasoline Injection up to 800 bar for Different Combustion Modes. 27. Aachener Kolloquium, 201827. Aachener Kolloquium für Fahrzeug- und Motorentechnik mehr…

2017

  • Baumgartner, L.S.; Karmann, S.; Backes, F.; Stadler, A.; Wachtmeister, G.: Experimental Investigation of Orifice Design Effects on a Methane Fuelled Prechamber Gas Engine for Automotive Applications. SAE Technical Papers 2017-September (September), 2017 mehr…
  • Härtl, M.; Stadler, A.; Backes, F.; Wachtmeister, G.; Jacob, E.: Potenziell CO2-neutrale Kraftstoffe für saubere Ottomotoren. MTZ - Motortechnische Zeitschrift 78 (7), 2017, 80--88 mehr…