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- A two-layer approach for vehicular flocking in lane-free environment. 11th Triennal Symposium on Transportation Analysis (TRISTAN), 2022 mehr…
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- Entwicklung und Nutzungsstruktur von Carsharing-Systemen in Deutschland. ARL – Akademie für Raumentwicklung in der Leibniz-Gemeinschaft, 2016, mehr…
- Integrated Relocation Model for Free-Floating Carsharing Systems. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board 2563 (1), 2016, 19-27 mehr…
- Simulation framework for proactive relocation strategies in free-floating carsharing systems. Transportation Research Board 95th Annual Meeting, 2016 mehr…
- Nachfragephaenomene von Free Floating Carsharing-Systemen - Raeumlich-zeitliche Angebots-Nachfrage-Asymmetrie / Demand phenomena of Free Floating Car sharing systems - Spatial-temporal asymmetry of supply and demand. Straßenverkehrstechnik, 2015 mehr…
- Empirical analysis of free-floating carsharing usage: The Munich and Berlin case. Transportation Research Part C: Emerging Technologies 56, 2015, 34-51 mehr…
- A practice-ready relocation model for free-floating carsharing systems with electric vehicles – Mesoscopic approach and field trial results. Transportation Research Part C: Emerging Technologies 57, 2015, 206-223 mehr…
- Nachfragephaenomene von Free Floating Car Sharing-Systemen: Raeumlich-zeitliche Angebots-Nachfrage-Asymmetrie. HEUREKA'14: "Optimierung in Verkehr und Transport", 2014 mehr…
- Empirical Data Analysis of Free-Floating Carsharing Systems. Transportation Research Board 93rd Annual Meeting, 2014 mehr…
- Relocation Strategies and Algorithms for Free-Floating Car Sharing Systems. IEEE Intelligent Transportation Systems Magazine 5 (4), 2013, 100-111 mehr…
- Traffic Management Effects of Variable Speed Limit System on a German Autobahn. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board 2380 (1), 2013, 48-60 mehr…
- Empirical assessment of traffic management effects of a variable speed limit system on a German autobahn: Before and after. Transportation Research Board 92nd Annual Meeting, 2013 mehr…
- A macroscopic optimization model for the relocation problem of free-floating Carsharing Systems. mobil.TUM 2013 – ITS for Connected Mobility, 2013 mehr…
- Quality Management Methods for Real-Time Traffic Information. Procedia - Social and Behavioral Sciences 54, 2012, 936-945 mehr…
- Traffic Flow Effects of a Variable Speed Limit System on a German Autobahn: an Empirical Analysis. 19th ITS World Congress, 2012 mehr…
Dr.-Ing. Simone Weikl
Themenschwerpunkte
- On-Demand-Mobilitätssysteme
- MobilityCoins
- Fahrradverkehr
Lehre
- Modulverantwortung "Sustainable Transportation"
- Vorlesung und Übung "Transport Economy and System Assessment" (3 ECTS, 2V / 1Ü)
Curriculum Vitae
Berufserfahrung | |
seit 2021 | Technische Universität München Lehrstuhl für Verkehrstechnik Postdoktorand |
2020 - 2021 | BMW Group, München Dateningenieur/Technischer Projektleiter (Vertriebssteuerung) Fachgebiet: Design und internationaler Rollout von integrierten Datenanalyseplattformen für Anwendungsfälle in der Vertriebssteuerung |
2015 - 2020 | BMW Group, München Anforderungsmanagement/Technischer Projektleiter (On-Demand-Mobilitätssysteme) Fachgebiet: Endkundenfunktionen und Softwarelösungen für Flottenmanagement, Betrieb, Support und Datenanalyse für (autonome) Carsharing- und Ridehailing-Systeme |
2012 - 2015 | Universität der Bundeswehr München Lehrstuhl für Verkehrstechnik Doktorand/Forschungsassistent |
2010 - 2011 | TransVer GmbH, München Werkstudent Fachgebiet: Identifikation des Verkehrsverhaltens an Ampeln in München auf Basis einer Mikrosimulation. |
Ausbildung | |
2016 | Doktor der Ingenieurwissenschaften (Dr.-Ing.) Universität der Bundeswehr München Lehrstuhl für Verkehrstechnik Dissertationstitel: "A Mesoscopic Relocation Model for Free-Floating Carsharing Systems" |
2011 | Diplom-Mathematik Technische Universität München |
2010 | Auslandssemester Universität Aarhus, Dänemark |